
• Comencen a mostrar coordinació en el moviment del cos.
• Es poden vestir i despullar sense ajuda.
• Recullen una pilota en moviment i la poden tirar amb el braç.
• Comencen a desenvolupar el sentit de l’equilibri. Poden caminar a peu coix, mantenir-se en equilibri sobre un peu, etc.
• Comencen a adquirir habilitat en els moviments fins dels dits. Utilitzen objectes petits, comencen a cordar-se la roba, dibuixen amb més precisió…
Conducta adaptativa
• Els agrada enumerar i classificar objectes i elements del seu entorn.
• Encara els costa diferenciar entre el passat i el futur.
• Confonen els pensaments amb l’exterior. Barregen realitat i fantasia.
• Tenen imaginacions i somieigs d’una gran vivesa, poden tenir amics imaginaris.
• Els costa mantenir l’atenció i canvien contínuament d’activitat.
• Tenen dificultat per acabar les tasques que comencen.
Llenguatge
• Són capaços de combinar oracions de dues o tres frases.
• Els agraden les endevinalles, els acudits i els jocs de paraules.
• Els agrada la conversa amb els adults. Pregunten i responen amb més propietat per les coses de l’entorn.
• Es poden fer entendre davant dels desconeguts.
• Són capaços d’atendre i comprendre l’argument de contes senzills.
• Tenen dificultat per utilitzar correctament els temps verbals.
Conducta personal i social
• Comencen a mostrar-se independents però encara poden presentar inseguretats davant de les situacions i les persones desconegudes.
• Comencen a desenvolupar relacions socials amb els companys i els adults que els envolten.
• Participen en jocs amb altres nens de la seva edat i els agrada la seva companyia.
• Els agrada manar i presumir per manifestar la seva autonomia.
• Necessiten sentir-se importants per a les persones del seu entorn.
• Els agrada que els elogiïn pels seus èxits, però són capaços de reconèixer els errors.