- Tenen dificultat en els aprenentatges escolars
- Desdoblament de les assignatures d’Anglès, Informàtica, Matemàtiques i Llengua Catalana (Educació Primària) per tal de poder fer un treball més individual adaptat a les necessitats de cada alumne.
- Reforç del mateix tutor/a (Educació Primària).
- Hores de reforç fora de l’aula (Educació Secundària).
- Desdoblament de les assignatures d’Anglès (hora speaking), Experimentals i Matemàtiques (Educació Secundària) per tal de poder fer un treball més individual adaptat a les necessitats de cada alumne.
- Elaboració de Plans Individualitzats (Adaptació Curricular Individual).
- Presenten problemes de personalitat i conducta
- Treball conjunt família-escola. Pautes de treball.
- Intervenció del/la psicopedagoga de l’EAP.
- En cas necessari, el/la psicopedagog/a de l’EAP fa la derivació al CSMIJ (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil).
- En cas necessari, es tramita l’escolarització compartida amb la UEC (Unitat d’Escolarització Compartida) a la ESO.
- Mostren desestructuració familiar
- Control absentisme (Tutor/a, Departament Psicopedagògic, Direcció, Assistent Social, Infància)
- Detecció d’alumnes amb NEEDSCD (Necessitats Educatives Especials Derivades de Situació Cultural Desafavorida).
- Pla d’entorn
- Treball conjunt amb Càritas Parroquial
- Projecte amb alumnes d’altes capacitats
- Tallers ATAC
- Cercar la projecció de les potencialitats individuals de cada alumne treballant en grups heterogenis de caràcter cooperatiu.
- Es treballen:
- Aspectes de raonament lògic i atenció
- Recursos informàtics
- Projectes desenvolupats mitjançant propostes (treball cooperatiu)
- Altres
- Ampliació curricular
- Elaboració, en cas necessari, de Plans Individualitzats (Adaptació Curricular Individual).
- Si s’escau, enriquiment curricular de les diferents matèries (a l’aula)
ACCIONS QUE REALITZA EL DEPARTAMENT PSICOPEDAGÒGIC AMB ELS ALUMNES
- Realització de proves psicopedagògiques a Primària i ESO
- Altres proves
- Avaluació intel·ligència general
- Orientació acadèmica i professional (especialment a 3r i 4t d’ESO).
- Proves Departament Psicopedagògic / EAP
- Detecció possible TDA/H
- Detecció possible trastorn en la lecto escriptura
- Proves de personalitat
- Aptituds i habilitats
- Intel·ligència general
AULA D'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Va destinada als alumnes de Primària i Secundària que presenten dificultats en els aprenentatges bàsics per assolir els objectius del curs. Es fa un treball conjunt i coordinat amb l’aula ordinària.
Va destinada als alumnes de Primària i Secundària que presenten dificultats en els aprenentatges bàsics per assolir els objectius del curs. Es fa un treball conjunt i coordinat amb l’aula ordinària.
- En cas necessari, suport d’unes hores setmanals del logopeda del CREDA (Centre de Recursos per a Deficients Auditius).
- En cas necessari, es fa la derivació al CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca).
ES TREBALLA CONJUNTAMENT I COORDINAMENT AMB:
- Psicopedagoga de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Educació). S’encarrega de fer observació directa i treball individualitzat amb alumnes amb problemes d’aprenentatge i altres. A més a més, fa un treball de traspàs d’informació i coordinació amb:
- CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca).
- CSMIJ (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil).
- Logopeda del CREDA: Dirigit als alumnes d’educació primària que presentin algun trastorn greu en la parla que pugui dificultar el seu procés d’aprenentatge.
- Assistent Social de l’EAP: Rebem el suport d’un assistent social encaminat a ajudar els alumnes amb problemes d’aprenentatge per causes socials i familiars, ja sigui per motius econòmics, desestructuració familiar o altres.
- Serveis Socials: Treballem conjuntament per tal de donar suport i assessorament a famílies que presentin desestructuració i/o amb importants problemes econòmics.
- Càritas: Destinat a alumnes que necessiten un suport per a millorar el rendiment escolar i altres dèficits (comportament inadequat, dins i fora de l’aula, hàbits (d’higiene, d’estudi...) que pertanyin a famílies amb recursos econòmics limitats.
- Entitats Privades (logopedes, psicòlegs, centre AFAFDA...): En el cas que el professional que estigui atenent un alumne de l’escola ho sol•liciti, es farà un treball conjunt i coordinat per tal de treballar en la mateixa direcció.
- Pla d’entorn: L’Ajuntament, sota les directrius del Departament d’Educació, facilita a les escoles un/a professor/a per tal que els alumnes amb una determinada problemàtica rebin un reforç d’unes hores setmanals en horari extraescolar.