Escola Pia Tàrrega: Projecte 1x1

Projecte 1x1

El Projecte 1x1 és un projecte que va iniciar la Generalitat de Catalunya per a la implantació d'ordinadors portàtils a les aules i la incorporació de llibres de text digitals. El lema del projecte és: un alumne, un ordinador. Malgrat la Generalitat va deixar de donar suport al projecte, des de l'Escola Pia de Tàrrega hem apostat per continuar-lo ja que creiem que l'educació és un reflex de la societat i en la societat que ens envolta les noves tecnologies estan presents en tots els àmbits.

Quins són els objectius del projecte 1x1?
  • Potenciar l’ús pedagògic de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement, enteses com a substrat imprescindible de qualsevol actuació educativa del segle XXI.
  • Subministrar la base per a l’educació de l’alumnat en la “vida en un món connectat”.
  • Convertir l’ordinador en l’eina personal de treball de l’alumne/a.
  • Substituir progressivament els llibres de text en paper per llibres de text electrònics per a l'alumnat. Actualment les assignatures en les que es fa més ús de les eines digitals, són les següents:
    • Llengua estrangera: Anglès
    • Ciències socials, geografia i història
    • Ciències de la naturalesa
    • Tecnologia
L’ús de les eines digitals a les aules facilita i potencia el treball de tots, professors i alumnes.

La digitalització de les aules millorarà el procés d’ensenyament-aprenentatge, d’avaluació i d’organització que es desenvolupen als centres educatius i a l’entorn.

Tots els alumnes d'ESO disposen d’un ordinador portàtil personal. Les aules estan dotades de les tecnologies necessàries per a poder impartir les classes utilitzant llibres i materials en format digital amb l'ajuda de connectivitat a Internet, projectors i pissarres digitals.
El model que s'ha triat per aquest any és el Lenovo ThinkPad 11e. Podeu trobar més informació aquí.

En cas de dubtes i avaries, consulteu la pàgina del Departament Informàtic.