Escola Pia Tàrrega: Llengües Estrangeres

Llengües Estrangeres

L'Escola Pia de Tàrrega valora de manera positiva i potencia l'aprenentatge de les llengües estrangeres, ja que aquest a més a més de fer-ne possible el coneixement i una millor inserció social i laboral en el nostre món globalitzat, també és una manera de tenir present i entendre la riquesa d'un món multicultural. Així doncs, aquest aprenentatge és un dels nostres principals objectius. Per aquest motiu, incorporem les llengües estrangeres i el seu aprenentatge des d'Infantil fins a 4t d'ESO, tant a nivell curricular, com extraescolars; tenint molt en present els projectes i intercanvi.

D'aquesta manera i basant el projecte educatiu en el multilingüisme i la multiculturalitat presents en la societat, dins el currículum tenim incloses 2 llengües estrangeres: l’anglès i el francès. Aquestes dues es treballen des de diferents nivells i amb metodologies i projectes també distints, però sempre fomentant l’aprenentatge funcional i un INPUT de la llengua estrangera continuat. Les accions que duem a terme són:

LLENGUA ANGLESA:
  • Ensenyament de llengua anglesa des de l'etapa d'Infantil. Des de P3 fins a P5 els alumnes fan 1 hora a la setmana d'anglès, seguint el  mètode Artigal. El mètode està basat en contes senzills i significatius per als alumnes on ells hi participen de forma activa.
  • Taller interdisciplinari a infantil en llengua anglesa. “CHEEKY’S TOWN”.
  • Desdoblaments setmanals de llengua anglesa a l'etapa de Primària:
    • Cicle inicial: els alumnes realitzen 1 hora d'anglès amb gran grup i 1h amb mig grup.
    • Cicle mitjà: els alumnes realitzen 2 hores d'anglès amb gran grup i 1 hora amb mig grup.
    • Cicle superior: els alumnes realitzen 3 hores d'anglès amb gran grup i 1 hora d'anglès amb mig grup.
  • Potenciació de la llengua oral anglesa amb l'ajuda d'auxiliars de conversa natius a les diferents etapes.
  • Realització de CLIL en l'àrea d'ARTS & CRAFTS, en l'etapa de Primària.
  • Preparació per als exàmens de PET.
  • Assignatura complementària d'anglès d'ampliació a 2n d'ESO
  • Participació en el concurs THE PHONIX.
  • Realització d'activitats extraescolars en llengua anglesa.
  • Intercanvi amb l'escola Piarist School de Vác d’Hongria.
LLENGUA FRANCESA:
  • Ensenyament de la llengua francesa a l'etapa d'ESO.
En definitiva, aquesta explicació seria un petit reflex del nostre treball en l'ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres a la nostra escola.