Escola Pia Tàrrega: La Piscina a Infantil

La Piscina a Infantil

ACTIVITAT FÍSICA EN EL MEDI AQUÀTIC

El currículum de descoberta d’un mateix permet el tractament d’una àmplia varietat de continguts, entre ells la natació. Aquest esport ens permetrà treballar, degut a la peculiaritat del medi on es desenvolupa, aspectes físics i emocionals ÚNICS per el desenvolupament  de l’alumne.

És l'àrea i estona en què els alumnes dediquen a conèixer el seu cos i a descobrir les seves possibilitats. Es fa des de tots els vessant que el cos ofereix: les sensacions, les percepcions, la lateralitat, els diferents tipus de desplaçament, la manipulació d'objectes i la coordinació oculomotriu, els equilibris, els salts, els girs...

Els alumnes d'Infantil realitzen aquesta activitat durant un trimestre. L'escola té signat un conveni amb l'ajuntament de Tàrrega per la utilització de les instal·lacions de la piscina coberta.

MATERIAL

• Venir vestits amb el xandall de l’escola.
  • Cal dur una bossa d’esport amb el nom ben visible, dins hi ha d’anar:
    • Xancles (obligatori)
    • Banyador còmode d’una peça
    • Casquet de bany (obligatori)
    • Tovallola de bany
    • Ulleres de bany (aconsellable)
OBJECTIUS GENERALS
  • Familiarització en el medi aquàtic, es comença a desplaçar amb ajut del “xurro” - P3
  • Adaptació al medi aquàtic, desplaçament amb tranquil·litat i amb el suro - P4-P5
  • Iniciar un domini a l’aigua com a fonament per al treball d’estils - P5
Degut a la peculiaritat del medi on es practica  la natació, el ritme d’aprenentatge pot ser diferent en cada alumne/a. En un mateix curs, ens podem trobar amb alumnes que no han assolit tots els objectius previstos i d’altres que ja treballaran els d’una etapa superior.