Escola Pia Tàrrega: L'ONCE tria l'Escola Pia Tàrrega com a representant de Lleida pel Foment del Talent

dijous, 7 de juliol de 2016

Durant el curs alumnes de 6è de Primària, 1r, 2n i 3r d'ESO van participar en el 32è Concurs ONCE que portava per títol "Descobrir el teu talent ho canvia tot" on la intenció era que els alumnes descobrissin que l'ésser humà té qualitats amb talent, que són valuoses i que li permet aconseguir tot allò que es proposa.

En aquesta nova edició, es partia de la base que el talent és un element per superar barreres, per unir persones amb discapacitat i sense, i per tal de considerar-nos un tot que ens faci avançar com a societat. Per això aquest concurs ens ha fet conscients de la necessitat de reconèixer el talent de cadascuna de les persones que ens envolten.

El descobriment del talent personal ens ha permès treballar dos elements de fons, l'autoestima i el respecte, tant cap a un mateix com envers als altres, claus del desenvolupament social dels alumnes.

Després d'un treball previ identificant talents de personatges reconeguts, recercant informació i valorant els que podien tenir cadascun, cada curs es va organitzar per grups de treball que van realitzar una composició fotogràfica que representava el talent i la diversitat de capacitats, acompanyda d'una frase i d'una descripció on s'explicava el que volíem expressar.

A partir d'aquí conjuntament vam fer una selecció i es va fer una proposta final que vam enviar al concurs.

Per la nostra implicació, hem estat seleccionats com a representants del foment del Talent de la província de Lleida com a l'escola amb més participació i hem ajudat a confeccionar la Declaració pel foment del talent i les capacitats diferents a l'aula.