Escola Pia Tàrrega: Tallers EFEC i Històries de Max 4t d'ESO

dimarts, 15 de març de 2016

Tallers EFEC i Històries de Max 4t d'ESO

Des del desembre fins al març els alumnes de 4t d'ESO han rebut una sèrie de sis xerrades i tallers per part de l'EFEC: Educació Financera a les Escoles de Catalunya, els continguts que han treballat són els següents:
  • Administrant els teus diners (gestió dels pressupostos personals)
  • Endeutar-se amb seny (productes de crèdit i com evitar el sobre endeutament).
  • Inversió intel·ligent (característiques i com seleccionar productes financers d’estalvi i inversió).
  • Els dubtes quotidians d’en Jaume (situacions financeres quotidianes: consum intel·ligent, apartats d’una nòmina, pagaments online i alguna referència als tipus de canvi).
  • Finances per a la vida (introducció a la planificació financera personal i a l’estalvi a llarg termini)
  • (In) forma't per decidir (algunes decisions financeres que es prenen per “inèrcia” poden ser errònies i es deuen moltes vegades a imitació, pressió de grup o simplement falta d'informació. Informant-se adequadament i fent les preguntes necessàries, es poden evitar molts errors).
Els tallers de l'EFEC han sigut molt enriquidors en el camp financer. Molta participació de la classe i interès. Amb els audiovisuals que projectaven era molt dinàmic. En les diferents activitats hem aprés a gestionar els pressupostos personals, endeutar-se amb seny i tindre coneixements dels diferents tipus de crèdits que hi ha. També, inversions intel·ligents on veiem els diferents punts de vista d'un producte. Les situacions financeres quotidianes com el consum intel·ligent, la nòmina, pagaments online i conversió de divises. Informant-se adequadament i fent les preguntes necessàries, es poden evitar molts errors.
Mateo Montoya, 4t d'ESO Escola Pia Tàrrega
 _________________________________________________________________

Fa uns dies els alumnes de 4t d'ESO van rebre la visita de l'Associació Antisida de Lleida que juntament amb el Departament de Serveis Personals de l'Ajuntament de Lleida està desenvolupant, des de l'any 1989, un programa de prevenció de les drogodependències, adreçat als adolescents i joves de la província amb l'objectiu de crear un clima de sensibilització i conscienciació vers el món de les drogues.
Històries de Max, és una xerrada on tracten infeccions de transmissió sexual i les drogues. Em va agradar molt, ja que moltes de les drogues que coneixem no són el que ens pensàvem. I d'altres que coneixem com a material, són drogues. Els efectes de l'alcohol no són els que aparenten, i ara tots sabem el que hem de fer i el que no. Ens va agradar molt aquesta xerrada. Ens agradaria repetir-la.

Anna Pérez, 4t d'ESO Escola Pia Tàrrega