Escola Pia Tàrrega: Excursió a Vallbona de les Monges dels alumnes de 5è i 6è de Primària

dissabte, 5 de març de 2016

Excursió a Vallbona de les Monges dels alumnes de 5è i 6è de Primària

El divendres dia 4 de març els alumnes de 5è i 6è de Primària de l'escola van anar d'excursió a Vallbona de les Monges. Allí van gaudir d'un dia molt complert, des de primera hora començant fent un tast d'olis i intentant endevinar les aromes més comunes amb les que treballen els enòlegs de la Cooperativa l'Olivera. Aquesta cooperativa és una entitat sense ànim de lucre que treballa en favor de les persones amb dificultats i les integra activament en els llocs de treball des de fa més de 40 anys, produeix olis i vins ecològics. Una de les curiositats que van explicar a la visita va ser que un dels impulsors d'aquesta cooperativa va ser el pare Segura, un Escolapi amb idees avançades. Seguidament van anar a conèixer una mica d'història de la comarca de l'Urgell i els orígens del Monestir cistercenc de Santa Maria de Vallbona. Aquest monestir amb més de 850 anys d'història va fer-los retrocedir en el temps. Havent dinat va arribar el moment de caminar una mica fins el camp dels "Estimaocells", allí els alumnes van quedar sorpresos d'aquest espai col·laboratiu que enllaça conceptes tant diversos com l'art, la biodiversitat, la comunitat i el reciclatge.

Podeu veure un recull d'imatges de la sortida a l'àlbum de Fotografies de l'Excursió a Vallbona