Escola Pia Tàrrega: Visitem les Pintures Rupestres del Cogul

divendres, 30 d’octubre de 2015

Visitem les Pintures Rupestres del Cogul

El passat dimarts dia 27 d’octubre l’alumnat de Cicle Superior de l’Escola Pia de Tàrrega va visitar les Pintures Rupestres del Cogul.
Vam arribar sobre les 12:30h després d’haver escoltat una gran conferència sobre el projecte del Recercaixa… i ja per finalitzar i arrodonir el dia, vam poder posar-nos a la pell d’un arqueòleg. Només arribar ens van fer una explicació de com era la zona i a quina època es va trobar… Què és el que s’hi va trobar? Doncs unes pintures rupestres de fa més de 8000 anys!
Vam dividir els dos grups de 5è i 6è en tres, tots barrejats.
El primer grup va poder passejar-se al llarg d’uns grans panells que ens anaven situant a l’època i explicant en què consistia el Paleolític, Neolític, Edat del Metalls…. fins i tot hi havia recreacions de diversos materials i eines i, a
l'acabar, un vídeo on hi podíem veure les pintures de la cova en moviment.
El segon grup va poder gaudir d’una altra exposició que parlava dels Ibers… vam poder veure-hi restes de ceràmica que va cedir els Vil·lars d’Arbeca i una gran curiositat: els ibers anaven amb ponis!
Finalment, el tercer grup, va poder gaudir d’una gran obra i Patrimoni Mundial de la Humanitat, Les Pintures Rupestres. Al principi costava de veure-les però com anteriorment ja hav
íem vist als panells com estaven col·locades, les vam anar situant a l’instant! Ens van sorprendre molt i ens emportem un molt bon record.
Tots vam poder gaudir dels tres espais i finalment ens vam esboirar dinant i jugant pels turonets del Cogul tots plegats.

Alumnat de 5è i 6è
Curs 2015-2016

Podeu veure més fotografies a l'àlbum de l'escola.