Escola Pia Tàrrega: Reanimació "Només amb les mans", 1r d'ESO

dijous, 15 de gener de 2015

Reanimació "Només amb les mans", 1r d'ESO

Molt sorpresos varen estar els alumnes de 1r d’ESO quan, ahir dimecres 14 de gener, a l’hora de tutoria, van entrar a l’aula dos professionals del món sanitari (en Gerard i l’Israel). Es tractava de dos professionals vinculats a AMBULANCAT!

Sorpresos vosaltres també? Voleu saber què és AMBULANCAT? Doncs bé es tracta d’una xarxa de voluntariat que atansa els coneixements sanitaris bàsics a ciutadania i professionals. L’entitat aglutina, doncs, facultatius de medicina, d’infermeria, tècnics sanitaris i professionals de la salut de tot Catalunya que, de manera voluntària, fan difusió dels coneixements sanitaris bàsics entre la ciutadania i els professionals amb l’objectiu de fomentar i millorar el sector de la Salut extra hospitalària.

Els alumnes de primer van mostrar moltíssim interès a les explicacions i assajos que van dur a terme en Gerard i l’Israel. Realment, ho van exposar de manera molt entenedora! Per això volem donar les gràcies a aquests dos professionals per la seva dedicació, per la iniciativa i  és que, com ells ens van dir: “En els primers auxilis fer alguna cosa SEMPRE és millor que no fer res! Les mans dels ciutadans poden Reiniciar un Cor i SALVAR UNA VIDA!”  MOLTES GRÀCIES PER VETLLAR PELS DEMÉS!

Mireu-ho, mireu-ho…Vegeu les fotografies en aquest enllaç!