Escola Pia Tàrrega: L'Escola Pia renova el disseny de la roba esportiva escolar

divendres, 30 de gener de 2015

L'Escola Pia renova el disseny de la roba esportiva escolar

De cara al curs vinent volem renovar la roba esportiva per adaptar-nos a les exigències tècniques d'aquestes peces i a l'estètica del moment. Fa deu anys vam presentar la roba esportiva que avui vesteixen tots els alumnes de l'Escola Pia de Catalunya. En el seu moment, va ser un disseny innovador però el pas del temps també es nota en aquesta roba. Per primer cop tots els nois i noies vestien el mateix equipament. Avui ja és un clàssic a les nostres escoles, un element d'identitat, com la bata escolàpia.

Però era hora d'un canvi; un canvi per millorar, tant estèticament com qualitativament.

"El canvi és total", hem sintetitzat l'oferta de productes que hi havia, deixant-la en un xandall - que compta amb una dessuadora amb cremallera i un pantaló llarg- i un equipament per l'estiu -que consta d'una samarreta de màniga curta i un pantaló curt-.

Un nou disseny que comença pel canvi de grafia i finalitza pel tipus de teixit emprat. La nova grafia té molta més vida, l'anterior era més neutra, potser massa seriosa, i ara n’hem fet una de molt més esportiva.

Millores tècniques

A part d'un nou disseny estètic també hi ha una millora tècnica en els materials emprats. Pel que fa al xandall, el nou teixit de la roba és una barreja de polièster i cotó amb un percentatge del 80% de polièster i 20% de cotó. El polièster no és natural, parlant vulgarment seria com un plàstic, amb totes les propietats que té el plàstic: més resistent, els colors són més perdurables, etc. Hem fet treballar el filament per fora, a la part externa, i a la part interior hem posat el 20% de cotó, un producte natural, de qualitat i que evita al·lèrgies".

Quant a l'equipament esportiu d'estiu, el canvi també es troba en el tipus de material emprat: "tant la samarreta de màniga curta com el pantaló curt estan fets de polièster 100% i teixit tècnic, anomenat Drytech", conegut també com 'tela intel·ligent', és un tipus de teixit que ofereix una ràpida evacuació de la suor, possibilitant que vagi cap enfora de la roba.

La nova roba esportiva de l'Escola Pia, que s'implantarà a les escoles durant la primavera vinent, comportarà una millora en el preu, i conviurà amb l'antic disseny que fins ara porten els alumnes. A les escoles s’organitzarà, a partir del proper 3 de febrer, un “OUTLET” per tal de poder adquirir la roba esportiva actual amb un 40% de descompte.