Escola Pia Tàrrega: SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA D’ACROSPORT

dijous, 8 de maig de 2014

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA D’ACROSPORT

Quan mitjançant l’Acrosport es pot treballar, l'"expressió, emoció, creativitat i empatia"
Des del departament d’Educació Física de l’escola hem treballat amb diferents cursos una seqüència didàctica d’Acrosport. Altres anys ja ho havíem fet però enguany hem afegit i barrejat l’acrosport amb l’expressió corporal i creativitat.
 Com ho hem fet, però?. A les primeres classes ens vam dedicar a treballar figures d’acrosport. És a dir, les piràmides i figures corporals que poden ser realitzades per 2, 3, 4, 5, 6 o més persones. Els alumnes entrenaven la realització de les figures que sortien a les fitxes proporcionades per la professora o també podien inventar-les

Un cop triades i entrenades les figures o piràmides corporals (aquesta seria la part de la dimensió més física: força, equilibri, flexibilitat...), calia formar la coreografia (passos de dansa, girs, cabrioles, acrobàcies, desplaçaments,salts com a elements de transició entre les diferents figures o piràmides), que li donaria la dimensió més artística.

Els alumnes van triar i inventar les figures i piràmides. També els elements de gir, salts, acrobàcies, desplaçaments... que lligaven les diferents figures. Així doncs, dimensió física i artística feta , però vam decidir afegir-li un toc expressiu, emocional, creatiu i, sobretot, “lliure”.

Aleshores els diferents grups van decidir elegir una música que li donés un contingut i tema a la coreografia realitzada (“Morts vivents” amb música de “Thriler”, “ Rapers” amb música de “Hip–hop”, “Pirates” amb la música de la “BSO de Pirates del Carib”, “Àfrica” amb música de “Shakira”). Després de la música i modificar alguns passos per donar-li sentit a tot plegat, van elegir un vestuari, maquillatge, complements, etc....

Van ser 5 sessions on van treballar molt físicament , creativament (tota la coreografia i posada en escena la van INVENTAR els i les alumnes) i amb molta empatia (quan tots i totes volen imposar la seva opinió i el que els hi agrada, es necessita aprendre a posar-se al lloc de l’ altre i saber cedir en certes ocasions PER TAL QUE LA CREACIÓ DEL GRUP AVANCI).