Escola Pia Tàrrega: 1r i 2n d'ESO visiten el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya

dijous, 21 de novembre de 2013

1r i 2n d'ESO visiten el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya

Ahir dimecres, els alumnes de 1r i 2n d'ESO vam anar de sortida al MUSEU DE LA CIÈNCIA I LA TÈCNICA DE CATALUNYA, a Terrassa.

Els alumnes de 1r i de 2n d’ESO vam visitar el mnactec i vam assistir a la visita teatralitzada: “Els obrers fan història!”. Vam fer un salt en la història;  amb l’ajuda de personatges teatrals com una obrera, un obrer, l’amo de la fàbrica i un comercial, ens vam endinsar en la vida quotidiana dels obrers de començaments de segle passat a Catalunya. Durant el recorregut per l’exposició vàrem poder observar com funcionaven les màquines i quins eren els aspectes més rellevants de la societat en aquell moment de la història.

Seguidament, vàrem visitar diverses sales del museu; volem destacar especialment la part energètica (Enérgeia) i la part vinculada a la biologia humana (El cos humà) amb moltes activitats interactives!

Cal que tinguem present que  l'edifici del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, el Vapor Aymerich, Amat i Jover, representa la millor obra arquitectònica industrial modernista del país. Dissenyada per l'arquitecte Lluís Muncunill i Parellada (Sant Vicenç de Fals, 1868 - Terrassa, 1931), la fàbrica es va començar a construir a la Rambla d'Ègara el 1907 i va ser inaugurada un any i escaig més tard.