Escola Pia Tàrrega: #24O #VagaGeneralEducació

dimecres, 23 d’octubre de 2013

#24O #VagaGeneralEducació

Benvolgudes i benvolguts,

Tots els sindicats amb representació a l'escola concertada han convocat vaga a l'ensenyament per al proper dia 24 d'octubre. El motiu comú és l'oposició a la Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).

Des d'Escola Pia ja ens vam sumar, el maig passat, al manifest de rebuig al projecte de la LOMCE, del qual en recollim un paràgraf:
“Com ja vàrem manifestar en ocasió de l'avantprojecte, considerem un greu error pedagògic i social el tractament que s'hi dóna a les llengües, a la vegada que expressem total suport a l'actual model lingüístic de l'escola a Catalunya. Un model que fa molts anys que es practica a les escoles catalanes, que ha permès evitar la segregació escolar, que ha estat un factor de cohesió social i que no ha generat cap perjudici en l'aprenentatge de l'alumnat. Al contrari, ha permès assolir nivells satisfactoris en el coneixement del català –i, volem destacar, del castellà- plenament homologables als d'altres territoris de l'Estat espanyol.
Tampoc no podem acceptar l'atac frontal a l'autonomia educativa de les comunitats autònomes -i als propis centres educatius- pel que fa a l'elaboració del currículum i els mecanismes d'avaluació. Les propostes que la LOMCE conté en aquesta línia no sembla pas que consolidin el treball vers un aprenentatge basat en competències –i al qual s'encaminen els nostres centres, tal com suggereix el corrent majoritari dels sistemes educatius europeus.“

El dijous 24, tanmateix, l'escola obrirà les portes i procurarà l'atenció i seguretat de l'alumnat que hi assisteixi amb el personal disponible. Com a mostra de la nostra oposició a la LOMCE,
- no es faran les activitats lectives corresponents, sinó que se'n duran a terme altres que no signifiquin avançar matèria del currículum.

Pel que fa als serveis escolars de menjador i activitats extraescolars es desenvoluparan amb normalitat.

Davant d'aquesta situació d'excepcionalitat, demanem la comprensió i el suport de les famílies.

Cordialment,

Equip directiu de l'Escola Pia de Tàrrega