Escola Pia Tàrrega: FESTA DE L'ARBRE

dilluns, 11 de març de 2013

FESTA DE L'ARBRE

Aquest dissabte la nostra escola va participar de la plantada d'arbres que es va dur a terme al Parc de Sant Eloi en motiu del centenari de l'Associació d'Amics de l'Arbre que presideix el senyor Jaume Aligué. Des de l'Associació dels Amics de l'Arbre, ens van demanar la col·laboració d'un alumne de primer d'ESO per a plantar l'arbre en nom de l'escola. Aquest alumne fou en Joan Pau Serradell.
Així doncs, el passat dissabte, ens vam trobar ben d'hora al matí per gaudir de l'esmorzar popular que van servir, a la plaça Sant Jordi, l'Associació Alba i l'Ajuntament de la ciutat. Seguidament va arribar el Molt Honorable Senyor Artur Mas i Gavarró, President de la Generalitat de Catalunya, que va ser rebut per les autoritats locals i els membres de la Junta Directiva de l'Associació dels Amics de l'Arbre. Ben aviat, va començar la plantada de pins seguida per la plantada de l'arbre del centenari situat al bell mig de la plaça de Sant Jordi. En aquest acte va participar-hi en Joan Pau Serradell, en representació de la nostra escola.
Al llarg de l'acte, vam tenir l'oportunitat d'adreçar-nos al President de la Generalitat per a saludar-lo en nom de la Institució Escolàpia i molt especialment en nom de l'Escola Pia de Tàrrega, esmentant-li que el seu pare havia estat alumne d'una de les Escoles Pies que tenim a Barcelona. El President es va mostrar agraït per tal esmena.Ja acabant els actes, es va inaugurar la font dels Escolars i van dur a terme els parlaments el senyor Jaume Aligué, l'alcaldessa de la ciutat, Rosa Maria Perelló, i el president de la Generalitat, va cloure l'acte.
La senyora Andrea Cort i Busquets, àvia centenària targarina, va ser homenatjada ja que l'any 1922 ja constava com una escolar que va apadrinar un arbre del parc que actualment compta amb uns 20.000 arbres plantats.