Escola Pia Tàrrega: Els alumnes d'ESO van visitar la Tarragona romana

dijous, 8 de març de 2012

Els alumnes d'ESO van visitar la Tarragona romana

TARRACO, LA PORTA DE ROMA...Una visita per Tarragona no és caminar per una ciutat i admirar els seus monuments: és passejar per la primera ciutat fundada pels romans fora d’Itàlia i des d’on es va estendre la romanització per tota la Península Ibèrica.
Ahir, dimecres 7 de març, els alumnes d’ESO van poder descobrir la Tàrraco amagada dins de Tarragona ja que, el gran patrimoni monumental del que tant vam poder gaudir, queda dissimulat per un casc antic bàsicament medieval.
La visita va comprendre la maqueta del Pallol (mostra l’extensió de la urbs al segle II d.C.) i l’entrada als recintes declarats Patrimoni: les muralles, el Fòrum provincial, el circ i l’amfiteatre. Al llarg de la visita vam anar acompanyats d’un guia que ens va explicar cadascun dels punts amb detall; també vam disposar d’un dossier d’activitats...Quina manera més divertida d’aprendre coses!
Els alumnes d’ESO van viure, per uns moments, en segles passats... Van imaginar gladiadors, curses al circ, soldats romans vigilant la ciutat... Què bé ens ho vam passar i quantes coses noves per explicar!
Aquí us deixem un petit recull fotogràfic!