Escola Pia Tàrrega: Els alumnes d’ESO prenen consciència sobre les conseqüències del consum de tabac.

dimecres, 1 de febrer de 2012

Informa’t: molts tipus de càncer i altres malalties derivades del tabaquisme es poden prevenir

Avui, dia 1 de febrer,  una psicooncòloga de l’AECC-Lleida, ha vingut a la nostra escola  per oferir als alumnes de 1r d’ESO una xerrada-taller sobre TABAQUISME en clau prevenció. Ha estat una sessió per a informar i conscienciar als joves de les conseqüències que es deriven del consum del tabac. Els ha indicat , entre moltes altres coses, que els fumadors adolescents tenen pulmons més petits i un cor més feble que els adolescents no fumadors. A més es emmalalteixen amb més freqüència que els adolescents que no fumen.
Entenent que el tabac és una droga recreativa legal, els alumnes de 1r d’ESO han conegut que es produeix, entre d'altres coses, amb diverses espècies del gènere Nicotiana, que contenen nicotina, tot i que una gran part de la nicotina d'aquest producte és afegida artificialment. De fet, una cigarreta conté prop de 4000 químics, molts d'ells verinosos. Alguns dels pitjors són:
• Nicotina: un verí mortal
• Arsènic: utilitzat en verí per a rates
• Metanol: un component de la benzina dels coets
• Monòxid de Carboni: part dels residus tòxics de la portadora
• Formaldehid: utilitzat per a preservar (conservar en perfectes condicions) els teixits del cos
• Butà: líquid dels encenedors
• Cianur d'Hidrogen: verí utilitzat en les cambres de gas